01/10/14 12:12

Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Forum για την βελτίωση και τεχνικά θέματα του αυτοκινήτου. Προβλήματα, προτάσεις και λύσεις.

Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό Scrooge » 20/08/12 11:31

Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με κάποιες συμβουλές που έχω ακούσει για τη σωστή λειτουργία του κλιματισμού στο αυτοκίνητο.
Λένε ότι δεν συνιστάται να ξεκινάμε ή να σταματάμε τον κλιματισμό όταν οι στροφές του κινητήρα είναι υψηλές. Αυτό, γιατί το μοτέρ του κλιματισμού παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο και όταν οι στροφές του τελευταίου είναι υψηλές μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα κατά τη σύμπλεξη/αποσύμπλεξη.
Έχω ακούσει επίσης ότι όταν το αυτοκίνητο πρόκειται να σταματήσει, πριν σβήσουμε το μοτέρ καλό είναι να έχουμε προηγουμένως κλείσει τον κλιματισμό. Διαφορετικά, όταν την επόμενη φορά βάλουμε μπροστά, θα ξεκινήσει μαζί και το μοτέρ του κλιματισμού, επιβαρύνοντας τη μίζα. Συν το γεγονός ότι αν τον αφήσουμε ανοιχτό μέχρι το τέλος σπαταλάμε άσκοπα ενέργεια, αφού ακόμα κι αν κλείσουμε τον κλιματισμό οι αεραγωγοί φέρνουν κρύο αέρα για μερικά λεπτά.
Βέβαια, καταλαβαίνω ότι δεν είναι δυνατό ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου να ζητά από έναν χρήστη να έχει στο μυαλό του τέτοια πράγματα, επομένως θα έχει προβλέψει ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα όποτε κι αν μπαίνει μπροστά ο κλιματισμός. Από την άλλη, αν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να παρατείνουμε την αξιοπιστία γιατί να μην το κάνουμε;
Το θέμα είναι αν ισχύουν τα παραπάνω και σε ποιο βαθμό.
Scrooge
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 265
Εγγραφή: 11/09/07 6:52
Last Visit: 07/09/14 23:06

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό leonp » 20/08/12 11:45

Στο σιβίκ μου ο κλιματισμός δεν παίρνει όταν οι στροφές είναι πολύ χαμηλές (κάτω από 1000).
Μερικές φορές (πχ όταν έχει πολύ ζέστη) ο κινητήρας έχει χαμηλές στροφές και μπορεί να κάνει 1-2 δευτ. να κομπλάρει το μοτέρ του a/c.

Σε άλλα αμάξια δεν έχω προσέξει πως παίρνει ο κλιματισμός αλλά όταν μπαινοβγαίνω στο αμάξι δεν τον σβήνω ποτέ.
Άβαταρ μέλους
leonp
4TF Gr. B Driver
 
Δημοσιεύσεις: 18368
Εγγραφή: 09/10/04 0:01
Last Visit: 06/09/14 11:39
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό drdino » 20/08/12 11:50

Το σβήσιμο πριν φτάσεις στον προορισμό σου γίνεται κυρίως για προλάβει να στεγνώσει η εβαπορέτα και οι αεραγωγοί ώστε να μην αναπτυχθούν μύκητες και μυρίζει το σύστημα.

Αυτό για το άναμμα με ψηλές στροφές το λένε πολλοί και από όσο έχω διαβάσει οι συμπιεστές δεν συμπαθούν και πολύ τις πολύ ψηλές στροφές.
Μεταφερθήκαμε:
http://4tfugitives.prophpbb.com/
Άβαταρ μέλους
drdino
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 46620
Εγγραφή: 18/10/04 23:04
Last Visit: 17/09/14 22:27

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό funkyreverend » 20/08/12 11:52

Στο C3 Ι και στο Leon Ι αν θυμάμαι καλά, το αυτόματο A/C ανοίγει (και ακούγεται) μερικά δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση του κινητήρα, οπότε θέμα επιβάρυνσης μίζας δεν πρέπει να υπάρχει.

Αυτό που αξίζει να κάνεις, είναι να σβήνεις τον συμπιεστή λίγο πριν φτάσεις στον προορισμό σου και να αφήνεις τον ανεμιστήρα να δουλεύει 2-3 λεπτά με ανοιχτά τα παράθυρα. Συντονίζεσαι με την εξωτερική θερμοκρασία καλύτερα, δεν βρωμάει η καμπίνα όταν ξαναμπείς και γλιτώνεις και κάποια μικρόβια που τους αρέσει η υγρασία και η ζέστη που επικρατεί στους αεραγωγούς*.

*δεν είμαι ειδικός, οπότε δεν σου το λέω με 100% σιγουριά. Το έχω διαβάσει αρκετές φορές πάντως, όπως και αυτό που γράφεις για τις στροφές και τον ιμάντα.
Βγάλτε τα ιταλικά/γερμανικά/γαλλικά/σουηδικά/ιαπωνικά/κορεάτικα γυαλιά όταν ασκείτε κριτική. Κάνουν μπαμ από μακριά.
Άβαταρ μέλους
funkyreverend
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 12067
Εγγραφή: 22/01/03 1:47
Last Visit: 01/10/14 8:43
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη (για πόσο;)

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό Thomas_C200K » 20/08/12 12:03

Λοιπον τα ειχα γραψει και σε αλλα θεματα που υπαρχουν σχετικα με τον κλιματισμο του αυτοκινητου :)
Πριν φτασετε στον προορισμο σας το τελευταιο 5λεπτο απενεργοποιειστε την λειτουργια ψυξης και βαλτε να δουλευει ΜΟΝΟ ο ανεμιστηρας για να στεγνωνει ο εξατμιστης ωστε να μην πιανει μουχλα, μυκητες, κλπ, κλπ. Θα διαπιστωσετε μονοι σας οτι θα εξαλειφθουν οι διαφορες μυρωδιες :)
Οταν ενεργοποιειται τον κλιματισμο παντα στο ρελαντι, γιατι τα κομπρεσσερ δεν συμπαθουν τις υψηλες στροφες του κινητηρα.
Καθε μηνα να το βαζεται να δουλευει για 10 λεπτα και τον χειμωνα, ωστε να λιπαινονται οι τσιμουχες απο τον συμπιεστη και τις σωληνωσεις. Θα γλιτωσετε την διαρροη του ψυκτικου ρευστου ετσι (:incool:).
Edit: Να σημειωσω πως δεν χρειαζεται να σκορπατε τα 50ρικα καθε χρονο για απολυμανση με τον τροπο που προανεφερα πανω και αν ειστε ικανοποιημενοι απο την ψυξη μεσα στην καμπινα δεν χρειαζεται να το πηγαινεται παλι στον μαστορα για να μετραει τις πιεσεις και να φευγουν τα €υρωπουλα απο την τσεπη :rtfm: .
*Classic Mercedes-Benz* Hellenic fanpage
https://www.facebook.com/groups/611070635580172/
http://www.mbclub.gr

Φέρτε τις μάνικες της βενζίνης και αφήστε τις μπαλαντέζες στο σπίτι!
Άβαταρ μέλους
Thomas_C200K
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 13210
Εγγραφή: 27/09/09 9:50
Last Visit: 19/09/14 0:22
Τοποθεσία: Genève

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό onyx ! » 20/08/12 13:11

Ενεργοποίηση στο ρελαντί ή όχι ό,τι και να κάνετε αν εκεί που πηγαίνετε ο συμπιεστής έχει σταματήσει και έρθει η ώρα του να ξαναεμπλακεί δε θα ρωτήσει, δεν θα ανάψει λαμπάκι ρίξε στροφές γιατί δεν γουστάρω, απλά εμπλέκεται μέσω του σχετικού συμπλέκτη που διαθέτει και που φροντίζει να γίνει σχετικά ομαλά. Αυτό γίνεται κάθε λίγα λεπτά... Αν εσείς νομίζετε ότι ανάβοντάς το προσεκτικά στο ρελαντί θα κάνει διαφορά στις τόσες φορές που εμπλέκεται ενώ ο κινητήρας λειτουργεί σε όποιες στροφές τύχει τότε καλά κάνετε. Εμένα μου φαίνεται υπερβολικό και δεν ασχολούμαι.
Το άλλο ναι το σβήνω λίγο πριν φτάσω και είναι σωστό αυτό.
BMW E39 520i steptronic Εικόνα
Άβαταρ μέλους
onyx !
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 12485
Εγγραφή: 16/09/02 13:13
Last Visit: 29/09/14 12:33
Τοποθεσία: Αθήνα & όχι μόνον...

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό nEK » 20/08/12 13:32

onyx ! έγραψε:Ενεργοποίηση στο ρελαντί ή όχι ό,τι και να κάνετε αν εκεί που πηγαίνετε ο συμπιεστής έχει σταματήσει και έρθει η ώρα του να ξαναεμπλακεί δε θα ρωτήσει, δεν θα ανάψει λαμπάκι ρίξε στροφές γιατί δεν γουστάρω, απλά εμπλέκεται μέσω του σχετικού συμπλέκτη που διαθέτει και που φροντίζει να γίνει σχετικά ομαλά. Αυτό γίνεται κάθε λίγα λεπτά... Αν εσείς νομίζετε ότι ανάβοντάς το προσεκτικά στο ρελαντί θα κάνει διαφορά στις τόσες φορές που εμπλέκεται ενώ ο κινητήρας λειτουργεί σε όποιες στροφές τύχει τότε καλά κάνετε. Εμένα μου φαίνεται υπερβολικό και δεν ασχολούμαι.
Το άλλο ναι το σβήνω λίγο πριν φτάσω και είναι σωστό αυτό.

Γιατι να ασταματησει και να αναψει ξανα? Δεν μου εχει τυχει, τουλασχιστον δεν εχω καταλαβει ποτε τιποτα να συμβαινει κατι τετοιο. Τουλαχιστον στο απλο κλιματιστικο.
ΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
nEK
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3153
Εγγραφή: 02/06/05 13:31
Last Visit: 30/09/14 19:46
Τοποθεσία: Στη γη του ορφεα! aka παγγαιο

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό ELTASSOS » 20/08/12 13:45

drdino έγραψε:Το σβήσιμο πριν φτάσεις στον προορισμό σου γίνεται κυρίως για προλάβει να στεγνώσει η εβαπορέτα και οι αεραγωγοί ώστε να μην αναπτυχθούν μύκητες και μυρίζει το σύστημα.

Αυτό για το άναμμα με ψηλές στροφές το λένε πολλοί και από όσο έχω διαβάσει οι συμπιεστές δεν συμπαθούν και πολύ τις πολύ ψηλές στροφές.


επιβεβαιωνω

1. το ιδιο μου ειπε και φιλος ψυκτικος και το κανω εδω και χρονια
2. σε σουζουκι γκραν βιταρα 2λιτρο με καυσωνα, πριν 5-6 χρονια, και πολλες στροφες ο συμπιεστης τα επαιξε..και
αντικατασταθηκε εντος εγγυησης...καηκε μου ειπανε.
Ο ΜΠΑΡΜΠΑΔΗΜΑΣ ΕΧΕΙ ΣΩΣΕΙ ΠΟΛΛΟΥς?
ELTASSOS
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2838
Εγγραφή: 17/12/11 10:50
Last Visit: 14/09/14 16:18
Τοποθεσία: ΒΑ
Banned User

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό gakost » 20/08/12 14:11

Ρε παιδιά έχετε μπερδέψει λίγο τις τεχνολογίες μου φαίνετε :) Στα παλιότερα - κλασικά A/C που πατάς το κουμπάκι για να κομπλάρει ο συμπιεστής .... θέλει προσοχή ξέρω περίπτωση σε Mitsubishi Carisma κόμπλαρε τον συμπιεστή με τέρμα γκάζι και 160 km/h και έπαθε σοβαρή ζημιά (έκοψε ιμάντα). Σε αυτά τα συστήματα ο συμπιεστής δεν σταματάει αν δεν τον κλείσουμε από το κουμπί. Καλό θα είναι για να αποφύγουμε τα προβλήματα να ενεργοποιούμε το A/C στο ρελαντί ή εν πορεία να πατάμε τον συμπλέκτη χωρίς γκάζι για να πέσουν οι στροφές. Στα πιο μοντέρνα αυτοκίνητα με Clima εκεί τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν να κομπλάρει ο συμπιεστής όποτε χρειάζεται (ουσιαστικά ανοιγοκλέινει όπως λέτε) οπότε βάζουμε την επιθυμητή θερμοκρασία και τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν τα πάντα (και να μην χαλάσει τίποτα βέβαια) :lol:
Άβαταρ μέλους
gakost
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2205
Εγγραφή: 09/01/11 14:55
Last Visit: 01/10/14 8:44
Τοποθεσία: τρίτο στενό δεξιά, Τραχανοπλαγιά

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 20/08/12 16:04

Σε ολα τα Volvo (τουλαχιστον απο το 1995 που εχει τυχει να δω σχετικες αναφορες για το 850) υπαρχει η λειτουργια afterblow, ακριβως για να εξαλειφθει η δημιουργια μυρωδιων κτλ. Το μανουαλ αναφερει:

Condensation
To ventilate the climate system's control system
the ventilation fan can be started up to 50
minutes after the car's ignition has been
switched off. The fan is then switched off automatically
after approx. 15 minutes.*

Αδυνατω να πιστεψω οτι δεν υπαρχει αλλος κατασκευαστης που να περιλαμβανει την παραπανω λειτουργια στα αντιστοιχης κατηγοριας αυτοκινητα του... :hmmm:
Για την εκκινηση του συστηματος, οπως αναφερθηκε παραπανω, κομπλαρει αφου σταθεροποιηθουν οι στροφες ακομα κι αν ειναι στο on κατα την εκκινηση, και φυσικα κομπλαρει/ξεκομπλαρει ανεξαρτητα απο το φορτιο, ωστε να διατηρει την προκαθορισμενη θερμοκρασια. Επομενως δεν εχει κανενα νοημα το pampering...



*Προυποθεση, οπως αναφερεται αλλου, η μπαταρια να μην εχει χαμηλο voltage οποτε και η παραπανω λειτουργια παρακαμπτεται.
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)
Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3786
Εγγραφή: 16/01/09 15:37
Last Visit: 12/09/14 19:49

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό Scrooge » 20/08/12 18:52

Θα συμφωνήσω με το φίλο που ανέφερε ότι τα απλά (όχι αυτόματα) συστήματα λογικά έχουν το συμπιεστή μόνιμα σε λειτουργία, αφού δεν τους ορίζεται μια συγκεκριμένη θερμοκρασία την οποία μόλις πιάσουν να σταματάνε.
Για τα αυτόματα συστήματα, στα οποία βάζεις μία θερμοκρασία και περιμένεις το σύστημα να την φτάσει και μετά να την διατηρήσει, δεν είμαι σίγουρος τι συμβαίνει.
Θα μου φαινόταν λογικό όμως, ο συμπιεστής να είναι μόνιμα σε λειτουργία και η θερμοκρασία να διατηρείται με την αυτόματη αλλαγή των ταχυτήτων του ανεμιστήρα.
Στα οικιακά κλιματιστικά βέβαια, απ' όσο γνωρίζω, ο συμπιεστής βγαίνει off μόλις πιάσει θερμοκρασία (μιλάω για τα παλιά κλασικά A/C, όχι τα σύγχρονα inverter μεταβλητών στροφών).
Μάλλον κάποιος ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων πρέπει να απαντήσει...
Scrooge
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 265
Εγγραφή: 11/09/07 6:52
Last Visit: 07/09/14 23:06

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό drdino » 20/08/12 19:19

Πολλά αμάξια έχουν συμπιεστές μεταβλητής λειτουργίας οπότε τα πράγματα περιπλέκονται. :lol:

Sent from my GNex using smoke signals.
Μεταφερθήκαμε:
http://4tfugitives.prophpbb.com/
Άβαταρ μέλους
drdino
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 46620
Εγγραφή: 18/10/04 23:04
Last Visit: 17/09/14 22:27

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό cson » 20/08/12 22:18

Στο δικο μου, tucson, το κομπρεσερ ανοιγοκλεινει συνεχως..γινεται αντιληπτο ιδιαιτερα στην εθνικη οδο σε ταξιδι. Με οσες στροφες και να εχω. Σιγουρα μετα απο καμποσα χρονια θα την ακουσουν οι συμπλεκτες αλλα φυσιολογικο μου φενεται. Εαν δεν προτεινει οκατασκευαστης καποια ιδιαιτερη προσοχη για την εκκινηση του ac πιστευω δεν αξιζει καν να ασχολουμαστε.
Άβαταρ μέλους
cson
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1850
Εγγραφή: 05/04/07 19:44
Last Visit: 30/09/14 23:46

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό XENO » 21/08/12 8:01

cson έγραψε:Στο δικο μου, tucson, το κομπρεσερ ανοιγοκλεινει συνεχως..γινεται αντιληπτο ιδιαιτερα στην εθνικη οδο σε ταξιδι. Με οσες στροφες και να εχω. Σιγουρα μετα απο καμποσα χρονια θα την ακουσουν οι συμπλεκτες αλλα φυσιολογικο μου φενεται. Εαν δεν προτεινει οκατασκευαστης καποια ιδιαιτερη προσοχη για την εκκινηση του ac πιστευω δεν αξιζει καν να ασχολουμαστε.

κι αν την προτείνει ποιός διαβάζει το manual; εγώ πάντως όχι, ... ίσως μόνο αν δεν καταλαβαίνω κάτι στη λειτουργία. Ευχαριστώ πάντως για τις οδηγίες, γιατί τα έκανα λάθος, ιδιαίτερα το στέγνωμα τον αγωγών πριν το σβήσιμοτου κινητήρα.
Η Χώρα των Θαυμάτων
Άβαταρ μέλους
XENO
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 680
Εγγραφή: 05/06/08 22:22
Last Visit: 20/09/14 11:18

Re: Σωστή λειτουργία του κλιματισμού

Δημοσίευσηαπό iliasp » 21/08/12 23:14

Αναλόγως κατασκευαστή και τύπου κομπρέσορα! Γενικά όμως σε πολύδισκα (μεταβλητής πίεσης όπως ειπώθηκε) αλλά και σε παλιότερα με συμπλέκτη δε θέλει ιδιαίτερη φροντίδα (εχω ακούσει και για τύπο που εάν ήταν στο δρόμο θα έπρεπε να σταματήσει κάπου για να το βάλει σε λειτουργεία το A/C)
Κατά την εκίννηση δεν κομπλάρει σε εμένα, στιγμιαία πάυει η λειτουργία του όπως και του ανεμιστήρα
Όταν πάρω το κλειδί από τη μίζα το κλαπέ στον αμεμιστήρα (ανακύκλωσης) κλείνει μετά από λίγη ώρα μόνο του μιας και στα νεότερα κομπρεσέρ εάν απενεργοποιήσετε το A/C από το χειριστήριο η πίεση στο κύκλωμα δεν πέφτει ακαριαία, παίρνει κάμποση ώρα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες να το απενεργοποιείτε προτού φτάσετε στον προορισμό καθαρά λόγω πιέσεων στο κυκλωμα!
ΕικόναΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
iliasp
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1998
Εγγραφή: 29/12/04 7:03
Last Visit: 28/09/14 3:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google [Bot] και 26 επισκέπτες