28/07/14 18:23

ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Συζήτηση και τεχνικές λύσεις πάνω σε αυτοκίνητα του παρελθόντος που αγαπάμε

ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό 1000 Pistes » 11/01/14 21:35

Θα ήθελα να ρωτήσω κάποια βασικά πράγματα γιατί δεν έχω ασχοληθεί με τους αγώνες των ιστορικών:

Είναι δυνατόν ένα αυτοκίνητο που έχει homologation FIA μόνο στο Gr.1(έτους 1972)να εκμεταλλευτεί τις ελευθερίες του Gr.2 και να τρέξει σαν Gr.2 ,χρησιμοποιώντας,π.χ.,δύο διπλά καρμπιρατέρ που επιτρεπόταν στο Gr.2 και δεν επιτρεπόταν στο Gr.1 ;;;;;;

Μπορώ να βρώ στο internet κάποιες παλιές homologation του Gr.1,μόνο για ανάγνωση;;;;

Υπάρχει κάποιος τεχνικός έφορος στο forum να μου λύσει κάποιες άλλες απορίες;;;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων...
Rallying forever !!!!!!

Thierry Neuville overtakes Porsche 911 with a Citroën Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=MnvSzZye7kA
On Board Thiry-Gilsoul Citroen Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=2-8bj-ZNWm4
Άβαταρ μέλους
1000 Pistes
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 18/05/04 22:52
Last Visit: 28/07/14 16:50

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό g_sev » 12/01/14 12:34

Αφου το αμαξι που ενδιαφερεστε ειναι του 1972 θα πρεπει να διαβασετε αναλυτικα το "Παραρτημα J του Δ.Α.Κ." του 1969. Υπαρχουν διαφορες στο το τι επιτρεπεται στο Γκρουπ2 σε σχεση με τον μεταγενεστερο του 1975.

Το Γκρουπ2 του '69 εχει περιορισμούς στην εισαγωγη οπως:
α. Τα καρμπυρατερ μπορουν να αντικατασταθουν με αλλα (αλλης διαστασης και κατασκευαστη) αρκει να βιδωνουν στην νορμαλ πολλαπλη εισαγωγης χωρις μεταποιησεις η ενδιαμεσο ανταπτορα
β. ο αριθμος τους δεν μπορει να αλλαξει
πχ
ενα BMW 2002 μπορει να εχει δυο διπλα καρμπυρατερ (γιατι τα εχει απο το εργοστασιο το Ti) και μπορει να τα αντικαταστησει με δυο 45αρια ή 48άρια weber για παραδειγμα γιατι βιδωνουν στην ιδια (μεταποιημενη εσωτερικα) πολλαπλη εισαγωγης
Γιωργος Σεβνταλης
Άβαταρ μέλους
g_sev
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 84
Εγγραφή: 05/07/09 16:06
Last Visit: 15/07/14 23:48

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό 1000 Pistes » 12/01/14 16:16

Κάπου πήρε το μάτι μου,αλλά δε θυμάμαι πού,ότι ένα αυτοκίνητο με homologation του Gr.1,που έχει προετοιμαστεί στα όρια του Gr.2,μπορεί να τρέξει σαν Gr.2...
Rallying forever !!!!!!

Thierry Neuville overtakes Porsche 911 with a Citroën Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=MnvSzZye7kA
On Board Thiry-Gilsoul Citroen Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=2-8bj-ZNWm4
Άβαταρ μέλους
1000 Pistes
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 18/05/04 22:52
Last Visit: 28/07/14 16:50

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό Δημήτρης Ραζής » 12/01/14 21:56

Ουσιαστικά τα group δεν έχουν πρακτική εφαρμογή.

Ο διαχωρισμός των Ιστορικών γίνεται βάσει χρονολογίας (Κατηγορία 1, 2, 3 κλπ) και βάσει Κυβισμού (κλάσεις της κάθε Κατηγορίας).
Ως χρονολογία εννοούμε εκείνη της hommologation που ακολουθούμε και όχι της πραγματικης κατασκευής του αυτοκινήτου μας.

Η σειρά σπουδαιότητας είναι η εξής:

1.Παράρτημα Κ της κάθε χρονιάς (Κ 2014 εν προκειμένω)
2.Παράρτημα J της χρονιάς στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο (πχ J1969 για την Κατηγορία 1 -J1970 για την Κατηγορία 2 - J1974 για Κατηγορία 3 κλπ). - Στην ουσία πλέον το καλύπτει ο εκάστοτε Κ
3. Homologation αυτοκινήτου.

Παράδειγμα (υποθετικό):

Καρμπυρατέρ:

Hοmologation προβλέπει 2 μονα SU
J1970 επιτρέπει την αλλαγή με πλήρη ελευθερία (άρα παίζει και 4αδα)
Κ2014 Επιτρέπει την αλλαγή με περιορισμό στον αριθμό της αρχικής hommologation.

Υπερισχυει ο Κ άρα μπορείς να βάλεις 2 μονά. (Υπενθυμιζω το παράδειγμα είναι υποθετικό)

Αφού ξεκινάς τώρα και θες να μάθεις, η γνώμη μου είναι να κατεβάσεις τον Κ του 2014 και να τον διαβάσεις αναλυτικά και προσεκτικά. Αν μπορώ να βοηθήσω (με οτι θυμάμαι πλέον) μην διστάσεις να με ρωτήσεις
http://2cvforum.gr...L' amour Toujours!
Άβαταρ μέλους
Δημήτρης Ραζής
4TF A6 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1428
Εγγραφή: 07/06/04 10:17
Last Visit: 28/07/14 8:34

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό 1000 Pistes » 12/01/14 23:13

ΟΚ ευχαριστώ,
Δηλαδή ένα αυτοκίνητο με homologation Gr.1 που εκδόθηκε το έτος 1972 ουσιαστικά τρέχει όπως βγήκε απ το εργοστάσιο....
Δεν επιτρέπονται και πολλές βελτιώσεις....
Rallying forever !!!!!!

Thierry Neuville overtakes Porsche 911 with a Citroën Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=MnvSzZye7kA
On Board Thiry-Gilsoul Citroen Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=2-8bj-ZNWm4
Άβαταρ μέλους
1000 Pistes
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 18/05/04 22:52
Last Visit: 28/07/14 16:50

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό KP61 » 12/01/14 23:51

1000 Pistes έγραψε:ΟΚ ευχαριστώ,
Δηλαδή ένα αυτοκίνητο με homologation Gr.1 που εκδόθηκε το έτος 1972 ουσιαστικά τρέχει όπως βγήκε απ το εργοστάσιο....
Δεν επιτρέπονται και πολλές βελτιώσεις....


δεν σου ειπε ακριβως αυτο.
επεκτασεις δεν εχει η homologation που εχεις στα χερια σου? υπαρχει αλλη για αυτο το αυτοκινητο με περισσοτερες ελευθεριες? ολα αυτα πρεπει να τα συνυπολογισεις πριν ξεκινησεις θεωρω.
σαλουτ μουα λε πλαταν...
Άβαταρ μέλους
KP61
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3981
Εγγραφή: 22/04/03 11:32
Last Visit: 27/07/14 8:11

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό 1000 Pistes » 13/01/14 0:05

από που μπορώ να κατεβάσω το Παράρτημα Κ του 2014;;;
Rallying forever !!!!!!

Thierry Neuville overtakes Porsche 911 with a Citroën Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=MnvSzZye7kA
On Board Thiry-Gilsoul Citroen Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=2-8bj-ZNWm4
Άβαταρ μέλους
1000 Pistes
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 18/05/04 22:52
Last Visit: 28/07/14 16:50

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό Δημήτρης Ραζής » 13/01/14 0:14

1000 Pistes έγραψε:από που μπορώ να κατεβάσω το Παράρτημα Κ του 2014;;;



Εδώ σίγουρα: http://www.fia.com/sport/regulations?f[0]=field_regulation_category%3A90

Στο site της ΟΜΑΕ δεν είδα κάτι... Φαντάζομαι απο το πολύ ενδιαφέρον που έχουν...
http://2cvforum.gr...L' amour Toujours!
Άβαταρ μέλους
Δημήτρης Ραζής
4TF A6 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1428
Εγγραφή: 07/06/04 10:17
Last Visit: 28/07/14 8:34

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό 1000 Pistes » 13/01/14 0:38

αυτό που έλεγα παραπάνω το βρήκα, μόλις, στο J του 1975 :

SPECllAL TOURING CARS (Group 2)
.......
Moreover in this group may be classed cars of group 1 which have been the
subject of modifications and/or additions exceeding the limits of group 1. These
cars will then enjoy the same freedom as provided for group 2.
.....
Rallying forever !!!!!!

Thierry Neuville overtakes Porsche 911 with a Citroën Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=MnvSzZye7kA
On Board Thiry-Gilsoul Citroen Visa 1000 Pistes
http://www.youtube.com/watch?v=2-8bj-ZNWm4
Άβαταρ μέλους
1000 Pistes
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 18/05/04 22:52
Last Visit: 28/07/14 16:50

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό g_sev » 13/01/14 2:01

το αμαξι του '72 δεν ανηκει στον J του 1975.
Γιωργος Σεβνταλης
Άβαταρ μέλους
g_sev
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 84
Εγγραφή: 05/07/09 16:06
Last Visit: 15/07/14 23:48

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό g_sev » 13/01/14 2:06

Δημήτρης Ραζής έγραψε:Ουσιαστικά τα group δεν έχουν πρακτική εφαρμογή.

Ο διαχωρισμός των Ιστορικών γίνεται βάσει χρονολογίας (Κατηγορία 1, 2, 3 κλπ) και βάσει Κυβισμού (κλάσεις της κάθε Κατηγορίας).


Η σειρά σπουδαιότητας είναι η εξής:

1.Παράρτημα Κ της κάθε χρονιάς (Κ 2014 εν προκειμένω)
2.Παράρτημα J της χρονιάς στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο (πχ J1969 για την Κατηγορία 1 -J1970 για την Κατηγορία 2 - J1974 για Κατηγορία 3 κλπ). - Στην ουσία πλέον το καλύπτει ο εκάστοτε Κ
3. Homologation αυτοκινήτου.

Παράδειγμα (υποθετικό):

Καρμπυρατέρ:

Hοmologation προβλέπει 2 μονα SU
J1970 επιτρέπει την αλλαγή με πλήρη ελευθερία (άρα παίζει και 4αδα)
Κ2014 Επιτρέπει την αλλαγή με περιορισμό στον αριθμό της αρχικής hommologation.

Υπερισχυει ο Κ άρα μπορείς να βάλεις 2 μονά. (Υπενθυμιζω το παράδειγμα είναι υποθετικό)



Που λεει ο J του 1969 για πληρη ελευθερια και αρα την αλλαγη των 2 SU του παραδειγματος σε τετραδα?
Αυτο ισχυει για τα αμαξια του 1975 και μετα
Γιωργος Σεβνταλης
Άβαταρ μέλους
g_sev
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 84
Εγγραφή: 05/07/09 16:06
Last Visit: 15/07/14 23:48

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό APR » 13/01/14 13:49

Παιδια για να μην μπερδευεστε η να μπερδευτητε περισσοτερο , τον <παλιο εκεινο τον καιρο> που λεει και το τραγουδι , η ομολογκασιον του καθε αυτοκινητου περιοριζοταν για αλλαγες (μικρομετατροπες δηλ.) κυριως εργοστασιακες μεχρι το γκρουπ 2 . Αργοτερα μεσα ειχαν και επιτρεπτες (εργοστασιακα ανταλλακτικα ) αλλαγες γρουπ 4 .Βλεπετε καποια αυτοκινητα εκεινη την εποχη να τρεχουν με αλλα μοτερ (π.χ. φορντ αγγλια με λοτους 1.6 τισι ) ,προσθηκες περιεργες στις αναρτησεις ...κ.α.τρελα , αυτα ετρεχαν στο γρουπ 5 , συνηθως στην χωρα μας , μαζι ολα γιατι δεν ηταν πολλα . Τοτε βεβαια δεν ετρεχαν με χρονολογιες οπως τωρα (που απο φετος οπως ακουσα δεν θα ισχυουν παρα μονον με κλασεις κυβικων , τα επαθλα) αλλα σε δυο-τρεις τουλαχιστον κατηγοριες τα group 1 και 3 (sxedon νορμαλ οπως λετε) group 2 και 4-5-6 μαζι τις περσσοτερες φορες στους αγωνες ταχυτητας .
Σε καποιους αγωνες ευρωπαικων κρατων βλεπαμε περιεργα πραγματα και στα ραλλυ ....... οπως ,να τρεχουν ανοικτα η κλειστα διθεσια πρωτοτυπα του γκουπ 5 -6 , που τις περισσοτερες φορες ειχαν περιεργως ομολογκαριστει οπως το 906 !

Στους Ελληνικους ομως αγωνες , ετρεχαν μεχρι γρουπ 4 στα ραλλυ !Οι κανονισμοι της fia απ'οτι γνωριζω και θυμαμαι (αυτες που περναμε σε φωτοτυπιες καποτε ,αργοτερα κιτρινο βιβλιο) επετρεπαν καποιες γενικες αλλαγες περα των οσων ειχε φροντισει το καθε εργοστασιο στην ομολογκασιον του , και ετσι βολευοταν και καποια <κακα> αυτοκινητακια ! :roll:
Το προβλημα ειναι που να βρει καποιος εκεινης της εποχης τους κανονισμους της καθε χρονια , με τις αλλαγες τους , γιατι πιστυω οτι δεν βρησκοντε στους γενικους κανονισμους με τις χρονολογιες που γραφει τωρα η φια , εκτος κι αν οι αλλαγες που διαβαζαμε τοτε προερχονταν απ'την εδω αρχη του σπορ !
..... Αυτο το αθλημα δεν σωνεται με τιποτα ,στην χωρα μας ! τωρα πια, εξαρταται αν θα σωθει ....απ'τους αθλητες του !

http://www.rrmagazine.gr/ ....εχει πολυ ενδιαφεροντα αρθρα !!!!!............
Άβαταρ μέλους
APR
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7061
Εγγραφή: 01/01/70 2:00
Last Visit: 28/07/14 15:41
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό Δημήτρης Ραζής » 13/01/14 14:23

g_sev έγραψε:
Δημήτρης Ραζής έγραψε:Ουσιαστικά τα group δεν έχουν πρακτική εφαρμογή.

Ο διαχωρισμός των Ιστορικών γίνεται βάσει χρονολογίας (Κατηγορία 1, 2, 3 κλπ) και βάσει Κυβισμού (κλάσεις της κάθε Κατηγορίας).


Η σειρά σπουδαιότητας είναι η εξής:

1.Παράρτημα Κ της κάθε χρονιάς (Κ 2014 εν προκειμένω)
2.Παράρτημα J της χρονιάς στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο (πχ J1969 για την Κατηγορία 1 -J1970 για την Κατηγορία 2 - J1974 για Κατηγορία 3 κλπ). - Στην ουσία πλέον το καλύπτει ο εκάστοτε Κ
3. Homologation αυτοκινήτου.

Παράδειγμα (υποθετικό):

Καρμπυρατέρ:

Hοmologation προβλέπει 2 μονα SU
J1970 επιτρέπει την αλλαγή με πλήρη ελευθερία (άρα παίζει και 4αδα)
Κ2014 Επιτρέπει την αλλαγή με περιορισμό στον αριθμό της αρχικής hommologation.

Υπερισχυει ο Κ άρα μπορείς να βάλεις 2 μονά. (Υπενθυμιζω το παράδειγμα είναι υποθετικό)



Που λεει ο J του 1969 για πληρη ελευθερια και αρα την αλλαγη των 2 SU του παραδειγματος σε τετραδα?
Αυτο ισχυει για τα αμαξια του 1975 και μετα


Το έγραψα και με έντονα γράμματα, το παράδειγμα ήταν ΥΠΟΘΕΤΙΚΟ!
Επίσης στο ΥΠΟΘΕΤΙΚΟ παράδειγμα έγραψα για J του 1970 όχι του 1969. Ο J του 1970 εαν θυμάμαι καλά αφήνει ελεύθερα τα καρμπυρατέρ.
http://2cvforum.gr...L' amour Toujours!
Άβαταρ μέλους
Δημήτρης Ραζής
4TF A6 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1428
Εγγραφή: 07/06/04 10:17
Last Visit: 28/07/14 8:34

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό Δημήτρης Ραζής » 13/01/14 14:26

APR έγραψε:Το προβλημα ειναι που να βρει καποιος εκεινης της εποχης τους κανονισμους της καθε χρονια , με τις αλλαγες τους , γιατι πιστυω οτι δεν βρησκοντε στους γενικους κανονισμους με τις χρονολογιες που γραφει τωρα η φια , εκτος κι αν οι αλλαγες που διαβαζαμε τοτε προερχονταν απ'την εδω αρχη του σπορ !



Για τον λόγο αυτό Μάστορα, ο Κ καλύπτει τα πάντα και δεν χρειάζεται πλέον να αντρέχει κανείς σε παλαιότερους κανονισμούς. Όταν άρχισα να πρωτοασχολούμαι (2005) υπήρχε σαφής αναφορά του Κ στα παλαιά J, στην συνέχεια αυτές οι αναφορές σταμάτησαν και ουσιαστικά οι J εποχής υπερκαλύφθηκαν απο τον εκάστοτε Κ....
http://2cvforum.gr...L' amour Toujours!
Άβαταρ μέλους
Δημήτρης Ραζής
4TF A6 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1428
Εγγραφή: 07/06/04 10:17
Last Visit: 28/07/14 8:34

Re: ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΑΓΩΝΕΣ-SPORTING

Δημοσίευσηαπό APR » 13/01/14 15:15

Eισαι σιγουρος Δημητρη οτι υπερκαλυφτηκαν ? ψαχνοντας καποια πραγματα πριν δυο τρια χρονια ειχα διαπιστωσεο οτι <ελευθεριες> που καποτε ηταν ρουτινα στους προετοιμαστες αγωνιστικων για καποια γρουπς , δεν υπηρχαν πουθενα γραμμενες .
Δεν ξερω , μακαρι να ειναι οπως τα λες . :hmmm:
..... Αυτο το αθλημα δεν σωνεται με τιποτα ,στην χωρα μας ! τωρα πια, εξαρταται αν θα σωθει ....απ'τους αθλητες του !

http://www.rrmagazine.gr/ ....εχει πολυ ενδιαφεροντα αρθρα !!!!!............
Άβαταρ μέλους
APR
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7061
Εγγραφή: 01/01/70 2:00
Last Visit: 28/07/14 15:41
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Επόμενο

Επιστροφή στο Κλασικά και ιστορικά μοντέλα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες