22/07/14 21:29

Classic Audi Forum

Συζήτηση και τεχνικές λύσεις πάνω σε αυτοκίνητα του παρελθόντος που αγαπάμε

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό 7pas100 » 27/07/08 21:24

Ναι έχει ράβδους στρέψης μέσα στο σωλήνα που εδράζονται οι υστερούντες βραχίονες. Κουρδίζεται, αλλά είναι φασαρία μεγάλη , πολύ χειρότερα απο τα 4Lοειδή (μιας και έχεις εικόνα και απο τα 2!)
νταξανάιζντ
Άβαταρ μέλους
7pas100
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2971
Εγγραφή: 19/10/07 23:37
Last Visit: 19/07/14 6:41

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό audicoupes1 » 28/07/08 0:36

GeoKy έγραψε:Κατι ακουσα για κουρδισμα, ραβδο στρεψης δεν εχει;


Το Αudi 100 L (όπως και όλα τα Audi 100 από το 1973 και μετα, εχουν ακαμπτο πισω αξονα με χρηση ραβδου Παναρ και παλι, αλλα αντι ραβδους στρεψεως χρησιμοποιουν τα συνηθη ελικοειδη ελατηρια, τοποθετημενα γυρωθεν των αμορτισερ. Ετσι, σε αυτά τα αυτοκινητα, οι λογοι …καθιζησης του πισω μερους του αυτοκινητου, λογω συστηματος αναρτησης, είναι διαφορετικοι από ότι στα προηγουμενα μοντελα. Παντα παραμενει η ΣΚΟΥΡΙΑ ο κοινος ΕΧΘΡΟΣ, αλλα τωρα αν υπαρχει, αυτή θα πρεπει να διωχθει οπωσδηποτε από το μερος στηριξης του αμορτισερ, επανω στο θολο.

Τα Αudi 100 1968-1973 (σαν το δικο σου Ακη, υποθετω) εχει 2 ραβδους στρεψεως, μια αριστερα και μια δεξια. Αλλα (ακομη και να είναι το πατωμα πολύ καλο, χωρις σκουρια στα σημεια στηριξης του πισω αξονα) ΑΝ χρειαζεται «κουρντισμα» ο πισω αξονας (δηλαδη, επανατοποθετηση των βραχιονων του αξονα κατά ένα ή και περισσοτερα δοντια στο οδοντωτο πολυσφηνο ακρο της κάθε ραβδου) αυτό σημαινει ότι οι ραβδοι ΧΡΗΖΟΥΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ πριν από όλα!!!
Και εξηγω το γιατι. Οι ραβδοι είναι μεταλλικες μπαρες με προκαθορισμενες ιδιοτητες ως προς τις αξονικες τους δυνατοτητες συστροφων, όταν αυτές φορτιστουν με τις αντιστοιχες δυναμεις. Μετα από τοσες δεκαετιες φορτισεων και ισως και …παραφορτισεων, τα μεταλλα είναι λογικο να χανουν τις αρχικες ιδιοτητες και να «μαστιχωνουν» και να μεγαλωνουν τις ανοχες των. Αποτελεσμα αυτου είναι και το «καθισμα» του πισω μερους. Αυτό σημαινει ότι γενικως αλλαζει η διαδρομη της αναρτησης και η μεγαλυτερη φορτιση των πισω αμορτισερ. Η αποσβεση των κάθε ειδους ανωμαλιων του οδοστρωματος ΔΙΑΡΚΟΥΝ περισσοτερο, μιας και αυξανονται και οι διαδρομες.
Τα πιο κακα μαντατα αρχιζουν με την υπαρξη της ραβδου Παναρ. Αυτή, δεν τοποθετηται ετσι τυχαια! Ακομη και η γωνια προσβολης, οι γωνιες των βασεων της οριζονται ΠΡΟΤΑΡΧΙΚΩΣ από το θεμιτο και εργοστασιακως ορισμενο ΜΕΣΟ ΥΨΟΣ του αυτόκινητου και ακομη πιο συγκεκριμενα της αποστασης του ακαμπτου αξονα από το αμαξωμα σε κατασταση ηρεμιας και με το ρεζερβουαρ βενζινης γεματο. Ετσι, αν ένα αυτοκινητο ειναι ψηλο ή χαμηλο, εχει διαφορετικη γεωμετρια, του κατά τ’αλλα ακαμπτου αξονα! Δεν μιλω για την γεωμετρια του ιδιου του αξονα αλλα για την σχετικη γεωμετρια του αξονα (αρα και των τροχων του!) ως προς το αμαξωμα.
Δινω ένα παραδειγμα: Εάν στριψεις αποτομα δεξια με ένα αυτοκινητο με μαστιχωμενες ραβδους στρεψεως, η φορτιση που θα δεχθει η αριστερη ραβδος στρεψεως θα προκαλεσει παραπανω συστροφη της και θα βυθισει στο οριο (θα χτυπησει στον προστατευτικο λαστιχενιο τακο του πατωματος) το πισω δεξι τροχο μεσα στο θολο του, κατι που δεν πρεπει να συμβαινει σε καμια ΑΣΦΑΛΗ αναρτηση. Γιατι απλως εκεινη τη στιγμη ΠΑΥΕΙ να λειτουργει ως …αναρτηση! Δεν μας φτανει αυτό αλλα ερχεται και η ραβδος παναρ και …στρεβλωνει ακομη περισσοτερο την γεωμερτρια και σε τετοιες βυθισμενες (ή και ψηλομενες) οριακες καταστασεις, «τραβαει» ή «σπρωχνει» (αφου κατά την καθετη μετατωπιση του αξονα η ραβδος παναρ διαγραφει ένα πολύ συγκεκριμενο κυκλικο τοξο που μετακινει και σε οριζοντια διευθυνση τον αξονα!) ολο τον αξονα προς την μια ή την άλλη πλευρα του αυτοκινητου. Κατι που οδηγει σε ολο και μεγαλυτερη φθορα των συνεμπλοκ της ραβδου παναρ και σε τακτικα φαινομενα ΥΠΕΡΣΤΡΟΦΗΣ, συνηθως αγνωστα φαινομενα για ένα Audi 100 σωστα συντηρημενο ή με ακριβεια ανακατασκευασμενο… Αυτά είναι ψιλα γραμματα για τους πολλους ακομη και για τους ειδικους. Οι περισσοτεροι πληρωνουν λεφτα για τα πραγματα που φαινονται (νικελακια, καθρεπτακια, φλασακια, τασια κλπ) και αδιαφορουν για την πισω αναρτηση, εχοντας ησυχασει με το αλλοθι ότι ξερεις… είναι πολύ δυσκολο, είναι πολύ επικυνδυνο να επιχειρηθει να επισκευαστει (ουτε καν κουρντισμα!) λογω σκουριας που εχει ο αξονας (σκετη βλακεια, να ξερεις και να παραδεχεσαι οτι ο πισω αξονας εχει προβλημα και λογω προχωρημενης σκουριας ΔΕΝ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ, αλλα ΟΛΑ ΚΑΛΑ! Και ασφαλη, επισης! Αρκει το αυτοκινητο να γυαλιζει στον ηλιο!), αν κοπει κανενα μπουλονι τι κανουμε και αλλα τετοια γλαφυρα! Αλλα αν είναι να βαλουνε καμια βαρια βαλιτσα στο πορτ μπαγκαζ, τη τοποθετουν στο πισω καθισμα για να μην μεγαλωσουν το βυθισμα!

Αλλα ας γυρισω στο θεμα του κουρντισματος. Αυτό δεν είναι για μενα η ΛΥΣΗ του προβληματος. Είναι η ΕΣΧΑΤΗ λυση όταν δεν μπορεις ή δεν θελεις να κανεις τις σωστες λυσεις.
Ακομη και να το κουρντισεις αψογα, το μονο που θα πετυχεις θα είναι να εχει το αυτοκινητο το σωστο υψος σε κατασταση ηρεμιας. ΚΑΜΙΑ βελτιωση στα χαρακτηριστικων των ΜΑΣΤΙΧΩΜΕΝΩΝ ραβδων στρεψεων! ΚΑΜΙΑ βελτιωση στην οδηγικη συμπεριφορα της πισω αναρτησης με μονη εξαιρεση την καλυτερη λειτουργια της ραβδου παναρ και την εξαφανιση των τασεων υπερστροφης σε νορμαλ συνθηκες οδηγησης.
Ποιες είναι οι ΛΥΣΕΙΣ.
Πριν την ριζικη λυση της αντικαταστασης και των δυο ραβδων με καινουργιες (γιατι αυτά τα ανταλλακτικα θα πρεπει να διατηρουνται …ΑΙΩΝΙΑ στη θεση τους;), υπαρχει και η λυση που εδινε και η ιδια η Audi, από την εποχη των 70’s! Τοποθετηση εξτρα ελικοειδων ελατηριων γυρωθεν των υπαρχοντων «γυμνων» αμορτισερ. Με αυτό το τροπο, επιτυγχανεται να επανερθει η αποδοση της αναρτησης στα αρχικα επιπεδα, σε ολους του τομεις, αρκει καποιος να μη το παρακανει με ιδιοκατασκευες.

Υπηρχαν και οριτζιναλ κιτ ελατηριων (αρχικως η Audi τα συστηνε για αυτοκινητα με κοτσαδορο και ρυμουλκουμενα ΕΞΤΡΑ φορτια στο πισω αξονα. Από το 81 και μετα, τα συστηνε και ως Back up βοηθητικο συστημα αναρτησης για την ενισχυση της, λογω γηρανσης των ραβδων στρεψεως…
Υπηρχαν και συνεχιζουν να υπαρχουν και aftermarket kits (ακομη και στο e-bay μπορει να τα βρεις!). Αλλα, όπως σου ειπα, η «λογικη» του …ελα τωρα ποιος νοιαζεται τωρα για αυτά ; υπερισχυει. Μαζι με αυτην υπερισχυει και το κουρντισμα ως η μοναδικη MISSION IMPOSSIBLE «λυση»
Αν με ρωτησεις, τωρα, που θα βρουν καινουργιες ραβδους στρεψης, αυτοι που πραγματικα νοιαζονται για ένα σωστο αυτοκινητο, θα σου απαντησω λιτα : Ας είναι καλα η PORSCHE! Γιατι αν ηταν να περιμεναμε από την Audi, ζητω που καηκαμε!!! Θα σου πω λεπτομερειες από κοντα...

Μακαριοι οι ιδιοκτητες Audi 100 1973-1977 μοντελων…

Αυτά για τωρα,

Θεοδοσης

ΥΓ> Τα χαιρετισματα μου στη Καλαματα! Εαν θελεις φιλε, οταν με το καλο φετος μεταφερετε τη σοδεια με το 100αρι, βγαλε και στειλε μας μερικες φωτος απο την μεταφορα... Ειναι σκυλια και δεν καταλαβαινουν τιποτα! Θελουν μια τυπικη συντηρηση και αυτο ειναι ολο! Αλλα και εσεις μη το παρακανετε...
Άβαταρ μέλους
audicoupes1
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 26/05/08 23:55
Last Visit: 12/09/11 22:38

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό johnkyr » 28/07/08 1:16

Μπράβο audicoupes1 για τις εμπεριστατωμένες
γνώσεις σου !!!

Καθ όλη την σκληρή χρήση που του έκανα .... δεν είχε παρουσιάσει προβλήματα πέραν της
μιας σπασμένης βάσης μοτέρ μετά από κατέβασμα 4η-2η σε προσπάθεια μου να φρενάρω ....
κι άλλη μια φορά που μου είχε μείνει στο χέρι ο διακόπτης της μεγάλης σκάλας, καθώς με μείσος
έκανα σινιάλο σε κάποιον "αργό" τότε ...για μένα !!!!

το μοτέρ μετά από 200.000χλμ έκανε ρεκτιφιέ (ελαφρό κατέβασμα καπάκι) και είναι σαν καινούριο. Για κάποιο διάστημα ο πατέρας μου είχε αλλάξει και τα ζιγκλερ στο καρμπιρατέρ με ορατά αποτέλεσματα
στην ροπή του κινητήρα.

ανταλλακτικά παιδιά που βρίσκουμε ?
Εικόνα
Γιάννης, Αττική

http://www.volvoclub.gr
Άβαταρ μέλους
johnkyr
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 4502
Εγγραφή: 03/06/03 22:29
Last Visit: 17/07/14 23:10
Τοποθεσία: Αττική

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό audicoupes1 » 28/07/08 13:20

Οπως εχω ξανεπει, αυτα τα ...φτωχα και ...αδυνατα Audi 100 L, ειναι για μενα τα ΠΙΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ και αρκετα ευκολοσυντηρητα 100σταρια, απο ολα τα αδερφια τους, της πρωτης γενιας.
Το "μοντερνο" συνολο OHC 1,6 κινητηρας+σαζμαν, σχεδον ομοιο και συμβατο με ολα τα 4κυλινδρα Αudi 80-100 (1,6 και 1,8 λιτρα) παραγωγης μεχρι το 1996, βοηθαει παρα πολυ σε αυτο τον συγκριτικο βαθμο που του αποδιδω.
Ετσι για το συνολο κινητηρα+σαζμαν, τα ανταλλακτικα ειναι σχεδον ευκολο να τα βρεις, ακομη και σημερα, σε μεταχειρισμενη ή και καινουργια κατασταση. Μερικα απο αυτα ειναι ακομη διαθεσιμα και απο τις αντιπροσωπιες, αν και σε ακριβοτερες τιμες. Εκει που τελειωνουν τα καλα και ευχαριστα λογια ειναι για ολα τα αλλα ανταλλακτικα του τα οποια δεν ειναι συμβατα με αλλα αντιστοιχα των εν Audi μικροτερης ηλικιας αδερφων του.
Π.χ. Μπορει ευκολα να βρεις ολοκληρη μηχανη ή καινουργιο κεφαλαρι, αλλα δεν μπορεις να βρεις βαση κινητηρα (η δεξια βαση ειναι σαν καραβακι ! η αριστερη βαση ειναι στρογγυλος ...λουκουμας! το αστειο ειναι οτι για λογους ...τσιγκουνιας, η Audi εβαζε την ιδια στρογγυλη λαστιχενια αριστερη βαση κιντηρος και ως βαση σαζμαν!!!!!! Τι να πεις!).
Ελπιζω να καταλαβες το τι παιζει γενικοτερα με το Audi 100 L.
Οι παραπανω αρετες συμβατοτητας, το εκαναν (και το κανουν, σπανια τωρα πια) και ευκολα αντικειμενο αναβαθμισης... π.χ. 16βαλβιδος κινητηρας, 5αρι σαζμαν, κ.α. Και ολα χωρις καμια πατεντα με μετατροπες στο πλαισιο και πατωμα !!! Ουτε καν ημιαξονια και downpipe (για τα 2λιτρα 8βαλβιδα μοτερ) δεν αλλαζουν! Απλως, ξεβιδωνεις τα παλια και βιδωνεις στη θεση τους τα "καινουργια".
Αλλα αυτα ειναι αλλουνου παπα ευαγγελιο.

Ανταλλακτικα εν γενει μπορεις να βρεις στη Γερμανια, απο κανα 3-4 εμπορους με εξιδεικευση σε αυτα τα αυτοκινητα. Στα Links του ACCD (του οποιου ειμαι μελος απο το 1998), μπορεις ευκολα να βρεις διευθυνσεις και ονοματα των εμπορων που προαναφερα. Επισης και στο FORUM του ACCD, υπαρχουν παντα μηνυματα με προσφορες και ζητησεις ανταλλακτικων απο τα μελη του : http://www.audi-100-coupe-s.de" target="_blank

Ακομη και στο E-bay καμια φορα κατι καλο μπορει να βρεις. Ακομη μια λυση ειναι και η αλληλοβοηθεια που εχουμε σχεδον ολοι (ειμαστε δεν ειμαστε καμια 15αρια!) οι εχοντες το ιδιο ...στιγμα 100 στο DNA μας σε Ελλαδα (Αθηνα, Σαντορινη, Πατρα, Καρδιτσα, Λαρισσα, Ναυπλιο, Θεσσαλονικη και Κοζανη) και Κυπρο (Λεμεσος).
Σε αυτον τον κανονα υπαρχουν παντα και εξαιρεσεις περι αλληλουποστηριξης, αλλα ο κανονας, γενικως, συνεχιζει να ισχυει. Κανενας μας δεν ειναι εμπορος ανταλλακτικων, απλως κανοντας το κεφι μας επισκευαζοντας μονο τετοια αυτοκινητα, ολο και εχουμε φροντισει να εχουμε καποια περισσεια ανταλλακτικων (καινουργιων ως επι το πλειστον) για την κακια στιγμη... ή για καποιο μελλοντικο project...
Ψαχνεις κατι συγκεκριμενο;

Αυτα για τωρα,

Θεοδοσης

ΥΓ> Αν και εχει ελαφροτερη μηχανη και σαζμαν απο τα αλλα κατοσταρια, πραγμα που του βελτιωνει το κρατημα (ειχε καλυτερους ρυθμους σλαλομ απο το 100LS με τα 100 αλογα!) ειχε και συνεχιζει να εχει ενα μειονεκτημα. Δεν εχει εμπροσθια βαση κινητηρα (για την αποφυγη μεγαλων μετατοπισεων κυριως στο καθετο αξονα, λογω φρεναρισματος ή επιταχυνσης) με αποτελεσμα να ειναι συνηθες φαινομενο να κοβει την δεξια ιδιως λαστιχενια βαση μηχανης, μιας και αυτη ειναι πιο ευαισθητη λογω σχηματος και τοποθετησης κοντα στην πολλαπλη (εχει ενα μικρο λαμαρινακι ως ασπιδα θερμοτητος αλλα δεν αρκει!). Η δεξια "λουκουμας" λαστιχενια βαση δεν κοβεται ποτε! Σε εκεινη τη πλευρα κοβοταν ο αλουμινενιος βραχιονας που βαστουσε τη μηχανη και το συρματοσχοινο συμπλεχτη επανω του! Αρα, οταν σου κοπηκε η βαση (πιθανολογω η δεξια) δεν εισουν ο μοναδικος που του τυχαινε αυτο. Αυτη η ελειψη (ειμαι σιγουρος οτι εγινε για λογους τσιγκουνιας και παλι!) δεν υπηρχε στα αλλα Audi 100+80 που φορουσαν το ιδιο ή παραλλαγες του ιδιου κινητηρα μετα το 1976. Εκει υπηρχε αυτη εμπροσθια βαση και περιοριζε ολες τις μετακινησεις της μηχανης+σαζμαν...
Άβαταρ μέλους
audicoupes1
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 26/05/08 23:55
Last Visit: 12/09/11 22:38

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό 7pas100 » 28/07/08 22:04

Θεοδόση θα διαφωνήσω στο θέμα του "μαστιχώματος" όπως το αποκαλείς.
Οι ράβδοι στρέψης είναι κατασκευασμένες απο χάλυβα ελατηρίων με συγκεκριμένες θερμικές κατεργασίες (και ενίοτε συγκεκριμένη προφόρτιση ανάλογα με την κατεύθυνση που πρόκειται να συστραφούν) ώστε να διατηρούν για πολύ καιρό την ελαστικότητά τους. Να μαλακώσουν έτσι απλά έίναι αδύνατο.
Ωστόσο είναι λογικό (και προβλεπόμενο) μετά απο τόσο καιρό (και φορτώματα) να υφίστανται ελάχιστη πλαστική παραμόρφωση. Το "ελάχιστη" βέβαια στη ράβδο μπορεί να σημαίνει και 15 mm στον τροχό.
Για αυτόν το λόγο όλοι οι κατασκευαστές που χρησιμοποιούν ράβδους στρέψης έχουν προνοήσει για τη ρύθμισή τους. Κανείς δε μιλάει για αντικατάσταση παρά μόνο όταν σπάσουν. Και φυσικά το κούρδισμα δεν είναι έσχατη λύση!!

Πληροφοριακά οι ράβδοι στρέψης σκληραίνουν μετά απο πολλά (πολλά) κουρδίσματα και χιλιόμετρα, δε μαλακώνουν. Αυτό το είδα στο άσπρο μου 4L μετά απο περίπου 500.000kms εκ των οποίων πολλά είχαν γίνει με άγριο φόρτωμα. Και μιλάμε για 26cm διαδρομή τροχού όχι για τους 10-15 των Audi, και αρκετή προφόρτιση,φαντάσου σε τί γωνίες συστροφής δουλεύουν αυτές, στα Audi οι συνθήκες είναι σαφώς ευνοϊκότερες.

Όσο για τα φαινόμενα που αναφέρεις με τη ράβδο Πανάρ, είναι επακόλουθο του όλου σχεδιασμού της πίσω ανάρτησης των 100αριών. Στο χέρι του κατασκευαστή είναι να επιλέξει το σωστό στήσιμό της. Στα δικά σας αυτοκίνητα δουλεύει μόνο για σχετικά μικρές διαδρομές ανάρτησης (ακόμη χειρότερα για τα 100άρια των μέσων του '80 όπου η ράβδος είχε το μισό μήκος,αν θυμάμαι καλά).
Όταν είχα αναφέρει όμως ότι αυτή η ανάρτηση είναι κακοσχεδιασμένη, εσύ με ειρωνευόσουν... ρίξε μια ματιά στην πίσω ανάρτηση ενός Νίβα π.χ. να δείς πώς η ράβδος Πανάρ δουλεύει μια χαρά έχοντας τριπλάσια διαδρομή τροχών απο τα Άουντι.
νταξανάιζντ
Άβαταρ μέλους
7pas100
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2971
Εγγραφή: 19/10/07 23:37
Last Visit: 19/07/14 6:41

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό GeoKy » 28/07/08 23:03

Χμμμμ :hmmm:
Θα γίνουνε σημεία και τέρατα...
Εικόνα
ceci n'est pas une voiture - c'est un art de vivre :)
Εν κατακλειδι..
Άβαταρ μέλους
GeoKy
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2458
Εγγραφή: 02/09/07 13:45
Last Visit: 01/05/14 16:34
Τοποθεσία: Σερρες Θεσσαλονικη Λιβαδεια

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό audicoupes1 » 28/07/08 23:54

Και ομως ..."μαστιχωνουν"! Μετα απο την πλαστικη και πλεον μονιμη παραμορφωση που παθαινουν (οχι μονο οι ραβδοι στρεψεως, αλλα και τα ελικοειδη ελατηρια). Η αρχικη επεξεργασια που ειχαν δεχθει τα μορια του μεταλλου δεν εχει την ιδια ισχυ συγκροτησης συνοχης μετα απο μονιμες (για οποιο λογο, μηχανικο, θερμικο ακομη και χημικο!) παραμορφωσεις.
Αν εχεις μελετησει Αντοχη Υλικων, σιγουρα εκει εχεις βρει μεχρι και την ποσοστιαια αυξηση των δυναμεων/φορτισεων που μπορει πλεον να αντεξει μια τετοια ραβδος, μετα απο μονιμη παραμορφωση, αναλογως του μεγεθους της. Δηλαδη, σε απλα λογια, αν μια ραβδος στρεψεως οταν ειναι καινουργια εχει οριο θραυσης σε μια Α αξονικη δυναμη, μετα απο πλαστικη παραμορφωση το προηγουμενο οριο θραυσης εχει αυξηθει, θεωρητικα. Αυτο απο μονο του σημαινει οτι τα ελατηρια, γενικως, οταν "καθονται", δεν σκληραινουν οπως καποιος μπορει να φανταστει λογω της φυσιολογιας της συσπειρωσης, αλλα (απο ελαχιστα ως περισσοτερο) μαλακωνουν περισσοτερο, αυξανοντας και το ευρος των μεγιστων δυνατων ταλαντωσεων με μια στανταρ δυναμη πιεσης η συστροφης, σε συγκριση παντα με καινουργια κομματια και την ιδια εφαρμοζομενη δυναμη. Μη μπερδευεις την αντοχη με την σκληροτητα.

Δεν ξερω τι ισχυει στα ρενω. Εκει στη συγκριση των ραβδων μεταξυ ρενω και Audi 100 κανεις δυο σιγουρα λαθη. Ενα ειναι οτι εχεις ως δεδομενο οτι και η μια και η αλλη ραβδος εχει τα ιδια χαρακτηριστικα (απο επεξεργασια, κατεργασια, και φυσικα κραμα μεταλλου! Οποτε τα συμπερασματα σου ειναι απολυτως ανασφαλη! Το δευτερο λαθος που κανεις ειναι οτι η μεγιστη -τμημα κυκλου- διαδρομη του τροχου περιοριζεται απο τη μια πλευρα απο το μεγιστο μηκος του αμορτισερ και απο την αλλη, απο τον ελαστικο τακο στο πατωμα. ΟΧΙ απο την ιδια τη ραβδο! Η ραβδος θεωρητικα θα πρεπει να εχει και περισσεια ορια φορτισης (απο το κατασταση ηρεμιας εως το οριο αντοχης της), περαν αυτων των δυο εξωτερικων οριων. Ειδαλλως, δεν θα υπαρχει καλη συνεργασια μεταξυ ραβδου και αμορτισερ.

Αλλα αδυνατω να αντιληφθω τον ισχυρισμο σου οτι μετα απο καθε Κουρντισμα, οι ραβδοι στρεψεως... σκληραινουν! Τοτε, ολοι οι Πορσακηδες με απλες 911, θα εκαναν το ιδιο και δεν θα ψαχναν εναγωνιως για τις ραβδους απο την τουρμπο του 86! (υπαρχουν πολλες διαβαθμισεις για τις 911, το εχω μελετησει πολυ καλα το θεμα, πιστεψε με. Εκει βρηκα και την συμβατοτητα (οσο και αν ακουγεται αστειο) των 911 ραβδων με τις Audi 100 ραβδους!!! Η τουρμπο του 86 εχει προφορτισμενες ραβδους και μαλιστα με μια λεπτομερεια... διαφορετικη προφορτιση για την πλευρα του οδηγου, διαφορετικη για την μερια του συνοδηγου!

Ακομη και η Αudi στα επισημα της repair manuals αλλα και στα εξειδικευμενα εντυπα εκπαιδευσης προσωπικου της εποχης 1976 (!), το αναφερει οτι λογω "γηρανσης υλικου" των ραβδων στρεψεων ειναι επιτρεπτα καποια νεα δεδομενα στη διαστασιολογηση των Audi 100, οπως αποσταση απο το εδαφος, γωνιες προσβολης μεταξυ των προβολων και εδαφους, καποιες εσωτερικες διαστασεις του χωρου μηχανης σε σχεση με το επανα/αλφαδιασμα της μηχανης/σαζμαν, γωνια προσπτωσης προβολεων, κλπ.
Και μαλιστα, ΔΕΝ συνιστα το περιφημο ΚΟΥΡΝΤΙΣΜΑ αλλα, αφου δινει καποιες μεγαλυτερες ανοχες απο αυτες που αρχικα ειχε ανακοινωσει, η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ειναι επιβεβλημενη οταν ξεπεραστουν αυτα τα ορια.
Δε σε παρεξηγω που δεν ξερεις τοσες λεπτομερειες για αυτα τα αυτοκινητα. Μια κουλη λεπτομερεια ειναι οτι για αυτο το λογο, κατασκευαζε η Audi ειδικες λαστιχενιες ροδελες (top mounts) με διαφορετικο παχος απο αυτο της αρχικης τοποθετησης στην ΕΜΠΡΟΣ αναρτηση. π.χ. τα αρχικα top mounts παντα ειχαν 5 εκατοστα παχος στην πλευρα του οδηγου και σχεδον 4 εκ. στη μερια του συνοδηγου (για να ισοροπει καλυτερα οταν το αμαξι ως συνηθως φερει μονο τον οδηγο του---τα εμπρος ελατηρια ηταν ιδια με ισως καποια 1-2 χιλιοστα διαφορα λογω κατασκευαστικης ατελειας !). Μετα, εφτιαξε με κλιμακωση του ενος 1εκ. πιο λεπτα αλλα τρια διαφορετικα ανταλλακτικα top mounts. Και ολα αυτα για να μπορεις αλλαζοντας τα να ισορροπεις το αυτοκινητο (πραγμα απαραιτητο για ολα τα συστηματα του) στην αρχικη του "αλφαδια", αν και λιγο χαμηλοτερα.

Το 1981, με εγκυκλιο που εστειλε η Audi NSU Auto Union στις εθνικες αντιπροσωπειες (εδω στη Κοσμοκαρ), σχετικα με αυτο το θεμα, εδινε καταλογο ανταλλακτικων που βοηθουσε στην επανοδο του αυτοκινητου εντος των οριων.
Και αυτα ηταν η τοποθετηση αυτων των εξτρα ελατηριων στα υπαρχοντα αμορτισερ.

Η Monroe (αυτη ειχε και 2η λυση με αμορτισερ πεπιεσμενου αερα), η ΚONI και κανα δυο ακομη βρεττανικες εταιρειες ειχαν επισης τετοια υποβοηθηματα φτιαγμενα για αυτο το συγκεκριμενο αυτοκινητο. (φαντασου κατι πολυ μικρης διατομης ελατηρια -δεν χρειαζοταν και μεγαλυτερης- σχεδον 5-7 χιλιοστα παχος σπειρας, αναλογως της κατασκευαστριας εταιρειας, να περιβαλλουν τα υπαρχοντα αμορτισερ με την προσθηκη καποιων ειδικα κατασκευασμενων ροδελων.

Καποιοι εξυπνοι προσπαθουσαν να βαλουν (και τα καταφερναν ευκολα) να βαλουν κατευθειαν κομπλε τα πισω Αμορτισερ + ελατηρια απο το 1973-1977 Αudi 100. Το αποτελεσμα ηταν οτι ειχαν πλεον το επιθυμητο υψος αλλα η σκληροτητα ηταν κατι λιγοτερο απο διπλασια της προηγουμενης!

Ρωτησε αν θες κανενα μηχανικο που να ασχολουταν με τα Audi 100 κουρντισματα και θα σου πει τα υπερ και τα κατα αυτης της λυσης σε αυτα τα συγκεκριμενα αυτοκινητα.

Ολα τα σχολιασες αλλα ενα σου ξεφυγε... Ειναι καλο να αφηνουμε τον πισω αξονα καθισμενο και τη μουρη ψηλα, με το αλλοθι της δυσκολιας επισκευης?

Α!!! Εσυ εισουνα εκεινος που αναφωνουσε ... Ποιος βλακας σχεδιασε την ραβδο Παναρ στα Αudi 100 ?.......
Εγω απλα σε κατατοπισα οτι ηταν ο ιδιος ο μακαριτης ο ...Παναρ!!!
Αν αυτο το θεωρεις ειρωνια, εγω το λεω λογοπαιγνιο!
Επισης, σου ειχα πει τις ιδιαιτεροτητες (βαριεμαι να γυρναω πισω και να δω τι ειπαμε αυτολεξη...) αυτης της κινητικης λυσης για ακαμπτους αξονες και οτι το μηκος και η γωνια (μαλλον καλυτερα 2 γωνιες) τοποθετησης της οριζονται απο μαθηματικο τυπο και οτι δεν μπαινουν ετσι αυθαιρετα. Καθε εταιρεια που τις χρησιμοποιει πληρωνει καλα λεφτα για δικαιωματα, μην το ξεχνας... Ακομη και σημερινα αυτοκινητα τη χρησιμοποιουν, χωρις μεγαλα παραπονα! Ποτε δε σου ειπα οτι ειναι το καλυτερο συστημα αναρτησης (γιαυτο και εγω το αλλαξα στο πορτοκαλι μου και εβαλα την ανεξαρτητη αναρτηση μακφερσον και ξενοιασα! χαχαχαχα). Απλως σου ελεγα πανω κατω τα περιθωρια που εχει μια τετοια λυση και τα περιθωρια ασφαλειας της ειναι αρκετα μεγαλα σε συγκριση και με αλλα ...φτηνα στην κατασκευη συστηματα. Αν και σε αυτα διαφωνεις, Οκ! ΝΕΜΑ προμπλεμα (για να αρισουμε να συνηθιζουμε και τα σκοπιανα που θα μας τα επιβαλουν σε λιγα χρονια !!! χαχαχαχαχαχαχ)
Μην αγχωνεσαι κρατωντας πραγματα μεσα σου... Παντα να τα λες επικαιρα!

Να μαστε καλα και να ανταλλασουμε αποψεις... Παντως για μενα το κουρντισμα αποτελει λυση, εσχατη μετα απο την ρυθμιση του υψους της εμπροσθιας αναρτησης, μετα απο την αντικατασταση και μετα απο την ενισχυση της αναρτησης του πισω αξονα οπως αυτο προβλεπεται απο τον υπευθυνο κατασκευαστη του. Ειναι σα να μου λες οταν τρωγονται τα ταμπουρα και ειναι εκτος οριων ασφαλειας που οριζει ο κατασκευαστης των, ειναι καλη λυση να βαζουμε oversized pads... και οτι να μην αλλαζουμε τα ταμπουρα με αλλα καινουργια ή αλλα μεταχειρισμενα/τορναρισμενα εντος οριων κατασκευαστη. Αυτες οι λυσεις ειναι καλες για προσωρινες και ως εσχατες (με κριτηρια, οικονομικα, σπανιοτητας ανταλλακτικων, κλπ.) που ο καθενας μπορει να προσαρμοσει την κριση του αναλογως της ζωης του.

Το πολυσφηνο σχημα που εχουν στις ακρες των δεν εχει γινει αρχικα για να μπορεσει καποιος να το κουρντισει μεταγενεστερα, αλλα ειναι ο ιδανικος τροπος επιτευξης "ακλονητου" μηχανικου συνδεσμου (οπως και με τα ακραξονια των κινητηριων τροχων).

Επισης καλα δουλευει η παναρ (πανομοιωτυπη με τα 100σταρια) και στα παλια προσθιοκιντα σταρλετακια αλλα και στα πιο συγχρονα Μικρα και Αλμερα, εαν δεν κανω λαθος.

Δεν υπερασπιζομαι τυφλα καποια εταιρεια για τις επιλογες της... Απλως μου ειναι λιγο δυσκολο να πιστεψω πως τετοιου μεγεθους εταιρειες κρατουσαν ενα ιδιο συστημα με την ιδια ...κοντη λαθος σχεδιασμενη παναρ στο πισω αξονα ολων των προσθιοκινητων Αudi 100, 80, 200, 90, απο την εποχη των δεινοσαυρων μεχρι το 1995-96!!! Και με ιπποδυναμεις απο 55 εως και 180 αλογα!!! Μετα την καταργησανε, γιατι απλα, αλλαξανε στυλ στον πισω αξονα και περασανε σε Ω αξονα. Τι να πω!


Θεοδοσης
Τελευταία επεξεργασία από audicoupes1 και 29/07/08 12:06, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
audicoupes1
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 26/05/08 23:55
Last Visit: 12/09/11 22:38

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό GeoKy » 29/07/08 12:01

:dizzy: :dizzy:

:lol:
Τελευταία επεξεργασία από GeoKy και 29/07/08 19:23, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Θα γίνουνε σημεία και τέρατα...
Εικόνα
ceci n'est pas une voiture - c'est un art de vivre :)
Εν κατακλειδι..
Άβαταρ μέλους
GeoKy
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2458
Εγγραφή: 02/09/07 13:45
Last Visit: 01/05/14 16:34
Τοποθεσία: Σερρες Θεσσαλονικη Λιβαδεια

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό audicoupes1 » 29/07/08 12:09

Λυπαμαι Ακη αν σε ζαλισα... χαχαχχαχχαχ
Δεν το ειχα σκοπο!

Ισως το μονο πολυ πρακτικο και που πρεπει εσυ - ισως και κανα δυο αλλοι "συναδελφοι" με παλαια Αudi 100/Coupe S - να συγκρατησεις απο ολη αυτη "φασαρια" ειναι οτι μπορουν καλλιστα να τοποθετηθουν ραβδοι στρεψεως σχεδον απο ολα τα 911 με τετοιο συστημα στα Audi 100/Coupe S 1968-1973 μοντελα, και μαλιστα η παλετα επιλογων σκληροτητας η και προφορτισμενων ραβδων ειναι μεγαλη, ανω των 10. Ελπιζω αυτο το tip να φανει χρησιμο...


Τα λεμε,

Θεοδοσης
Άβαταρ μέλους
audicoupes1
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 26/05/08 23:55
Last Visit: 12/09/11 22:38

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό 7pas100 » 29/07/08 22:56

Θεοδόση κάτι δεν έχεις καταλάβει καλά. Οι ράβδοι στρέψης (και τα ελατήρια, ράβδοι στρέψης είναι άλλωστε) μπορεί να πάθουν μία μικρή πλαστική παραμόρφωση αλλά το υλικό τους δεν αλλάζει με την πάροδο του χρόνου! Οπότε γιατί να αλλάξει η Κ του??
Φυσικά και σκληραίνουν όχι λόγω της "φυσιολογίας της συσπείρωσης" αλλά λόγω εργοσκλήρυνσης, do you know work-hardening?? Πρόσεξε, αυτό συμβαίνει λόγω των επαναλαμβανόμενων φορτίσεων όχι λόγω ενός ή πολλών κουρδισμάτων.
Εσύ μπερδεύεσαι επειδή η ράβδος, όταν υποστεί μία πλαστική παραμόρφωση η ανάρτηση κάθεται άρα η αρχική προφόρτιση που δέχεται η ράβδος μικραίνει άρα η ανάρτηση μας φαίνεται μαλακή. Κούρδισε την ανάρτηση, και voila! αποκτά πάλι την προβλεπόμενη προφόρτιση και "σκληρότητα".

audicoupes1 έγραψε: Δηλαδη, σε απλα λογια, αν μια ραβδος στρεψεως οταν ειναι καινουργια εχει οριο θραυσης σε μια Α αξονικη δυναμη, μετα απο πλαστικη παραμορφωση το προηγουμενο οριο θραυσης εχει αυξηθει, θεωρητικα. Αυτο απο μονο του σημαινει οτι τα ελατηρια, γενικως, οταν "καθονται", δεν σκληραινουν οπως καποιος μπορει να φανταστει λογω της φυσιολογιας της συσπειρωσης, αλλα (απο ελαχιστα ως περισσοτερο) μαλακωνουν περισσοτερο, αυξανοντας και το ευρος των μεγιστων δυνατων ταλαντωσεων με μια στανταρ δυναμη πιεσης η συστροφης, σε συγκριση παντα με καινουργια κομματια και την ιδια εφαρμοζομενη δυναμη. Μη μπερδευεις την αντοχη με την σκληροτητα.

Αυτά πού τα διδάσκουν?? :hmmm:

Επίσης μην κάνεις το λάθος να βάζεις τις μάρκες των αυτοκινήτων στο συλλογισμό σου. Οι ράβδοι στρέψης κατασκευάζονται με κάποιες βασικές ιδιότητες ανεξάρτητες του εργοστασίου κατασκευής.

audicoupes1 έγραψε: Το δευτερο λαθος που κανεις ειναι οτι η μεγιστη -τμημα κυκλου- διαδρομη του τροχου περιοριζεται απο τη μια πλευρα απο το μεγιστο μηκος του αμορτισερ και απο την αλλη, απο τον ελαστικο τακο στο πατωμα. ΟΧΙ απο την ιδια τη ραβδο! Η

Αυτό πότε το ανέφερα??? οέο???
Επίσης δεν ανέφερα ότι μετά απο ΚΑΘΕ κούρδισμα σκληραίνουν. Είπα μετά πο πολλά κουρδίσματα, σαν αναφορά των χιλιομέτρων του αυτοκινήτου.

audicoupes1 έγραψε: Η τουρμπο του 86 εχει προφορτισμενες ραβδους και μαλιστα με μια λεπτομερεια... διαφορετικη προφορτιση για την πλευρα του οδηγου, διαφορετικη για την μερια του συνοδηγου!


Αυτό ισχύει σε όποιο αυτοκίνητο με ράβδους στρέψης έχω συναντήσει. Γι αυτό οι κατασκευαστές ΦΩΝΑΖΟΥΝ μη μλέκετε αριστερή με δεξιά ράβδο.

Όσο για το κόλπο με τις ελαστικές ροδέλες διάφορων παχών το εφάρμοζαν πολλοί άλλοι κατασκευαστές για να αντισταθμίσουν τις κατασκευαστικές αποκλίσεις των ελατηρίων. Άσχετο βέβαια με το θέμα μας όπως άσχετη ήταν η αναφορά σου στα αμορτισέρ τις Μονρόε που τροφοδοτούταν με αέρα, ήταν άφτερμάρκετ για δεκάδες μοντέλα αυτοκινήτων.

audicoupes1 έγραψε:
Ολα τα σχολιασες αλλα ενα σου ξεφυγε... Ειναι καλο να αφηνουμε τον πισω αξονα καθισμενο και τη μουρη ψηλα, με το αλλοθι της δυσκολιας επισκευης?


Όχι βέβαια, αυτό μου θυμίζει το παλό Σιτροενάδικο "τα υδραυλικά τους είναι ελαττωματικά απο τη μάνα τους"

Τώρα για τη ράβδο Πανάρ. Ο μακαρίτης ο Πανάρ ή όποιος άλλος σχεδίασε αυτή τη διάταξη είχε στο νού του τη ράβδο τοποθετημένη παράλληλα με τον πίσω άξονα και "ικανού μήκους" ώστε το τόξο που διαγράφει το ελεύθερο άκρο της να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακτίνα (ώστε η κινησή του στα πλαίσια της διαδρομής της ανάρτησης να θεωρείται πρακτικά ευθεία). Η δική σας διαγώνια Πανάρ (για να μην αναφερθώ στα νεότερα κατοστάρια) δεν δουλεύει για μεγάλες διαδρομές ανάρτησης (ή για μετατοπίσεις της θέσης ισορροπίας του άξονα εκτός της προβλεπόμενης). Το παραδέχτηκες δις, όταν ανέφερες ότι στα αγωνιστικά (που χρειάζονται αυξομειώσεις του ύψους) η Πανάρ ήταν αντίστοιχα ρυθμιζόμενη όπως και λέγοντας ότι το καθισμένο πίσω μέρος ζορίζει τα σιλεντμπλόκ της. Όσο για τα Νισσάν αυτά δουλεύουν σύνδεσμο Σκοτ-Ράσσελ, οι διαφορές στη λειτουργία με τη ράβδο Πανάρ είναι τεράστιες.

audicoupes1 έγραψε:Απλως μου ειναι λιγο δυσκολο να πιστεψω πως τετοιου μεγεθους εταιρειες κρατουσαν ενα ιδιο συστημα με την ιδια ...κοντη λαθος σχεδιασμενη παναρ στο πισω αξονα ολων των προσθιοκινητων Αudi 100, 80, 200, 90, απο την εποχη των δεινοσαυρων μεχρι το 1995-96!!! Και με ιπποδυναμεις απο 55 εως και 180 αλογα!!!


Γιατί σου κάνει εντύπωση? Τόσες και τόσες πατάτες βγήκαν στην παραγωγή (και έμειναν) απο πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.
νταξανάιζντ
Άβαταρ μέλους
7pas100
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2971
Εγγραφή: 19/10/07 23:37
Last Visit: 19/07/14 6:41

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό audicoupes1 » 30/07/08 1:52

Μπορει και να μπερδευομαι! Mπορει και η Αudi να μπερδευτηκε και να συστηνε ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, cause METAL AGING μετα από καποιο οριο, και όχι κουρντισμα των περιφημων αυτων ραβδων στρεψης. Η μεγαλυτερη επιπτωση που εχει η γηρανση των ραβδων στρεψης είναι η μεγενθυνση του ελαστικου οριου που εχουν (και του οριου θραυσης σε μικροτερο βαθμο), αρα, κατ’εμε το φτωχο και μονο καουμποϋ, και τη ΜΕΓΕΝΘΥΝΣΗ της διαδρομης μεταξυ θεσης ηρεμιας και θεσης οριου ελαστικοτητατας.
Κάθε φορα που προφορτιζεις με το κουρντισμα περισσοτερο από το κανονικο και αρχικα ορισμενο οριο τις ραβδους στρεψης, για να μπορεσεις να επιτυχεις την ιδια αποσταση αμαξωματος από το εδαφος, τις αλλαζεις τα αρχικα χαρακτηριστικα της. Αυτό ξερω εγω, αλλα και μια οποιαδηποτε συνδρομη καποιου ειδικου επι αυτων των θεματων θα ηταν πολύ χρησιμη. Ν’ αρχισουμε από τωρα τη βιβλιογραφια;
Εγω δεν σπουδασα φυσικος ουτε και μηχανολογος (το ''audiλογος" το εχω εκ γενετης σπουδασει σε πανω απο 8 Audi 100, και MONO 100...), αλλα θα ηταν πολύ ενδιαφερον να δουμε το κατά ποσο η σταθερα Κ (Ν/μ) των ελατηριων/ραβδων στρεψης παραμενει η ΙΔΙΑ ακομη και αν εχουν δεχθει μονιμες παραμορφωσεις (μου θυμιζει πανελλαδικες το ολο θεμα !!! που τα εχω βαλει τα παλια μου βιβλια;;;). Εγω παντως εκει που τα διδαχτηκα ελαφρια μιας και δεν ειναι βασικη υλη μαθητειας των καπως σχετικων πτυχιων μου (Pforzheim Polytechnic's Department of Transport Design + ΑΠΘ πολυτεχνικη σχολη τμημα αρχιτεκτονων)( ουτε βιογραφικο να συμπληρωνα!) εμαθα να λαμβανω σοβαρα υποψη τις οδηγιες του υπευθυνου κατασκευαστη οι οποιες απευθυνονταν σε διπλωματουχους μηχανικους, επικεφαλεις των συνεργειων επισκευων Audi.
Σε αντιπαραβολη με αυτά που γραφεις μαλλον θα δινεις και την συμβουλη να κρατανε τα παλια ελατηρια και να μη τα αντικαθιστουν με καινουργια οσοι θελουν να εχουν μια πιο ΣΦΙΧΤΗ (και ισως και λιγο χαμηλοτερη λογω πλαστικων παραμορφωσεων που ισως να εχουν προκυψει) αναρτηση στο αυτοκινητο τους… Cool ! Τι πανε και δινουν πεταμενα λεφτα για σετ ελατηριων πιο σκληρων και πιο χαμηλων… Να πηγαινουν να παιρνουν τα ελατηρια από τα πιο παλια και κακομεταχειρισμενα (λογω …work-hardening!) αντιστοιχα αυτοκινητα και η δουλεια τους εγινε… Ωρε αξια που θα παρουν τα ελατηρια απο τα παλια ΤΑΞΙ, καθε μαρκας!!! Αλλα εσυ μαλλον εισαι εναντιον των μετατροπων.
Εάν είναι σωστο αυτό, και ότι εγω κανω λαθος (ουδεις ασφαλτος!) τοτε επισης ΣΩΣΤΑ η Audi ΦΩΝΑΖΕ για αντικατασταση με καινουργιες ραβδους στρεψης, για να επανελθει η οδικη συμπεριφορα του αυτοκινητου στις αρχικες προδιαγραφες και αρχικη διαστασιολογηση του αυτοκινητου, οσον αφορα την αναρτηση του πισω αξονα.

7pas100 έγραψε: Αυτό ισχύει σε όποιο αυτοκίνητο με ράβδους στρέψης έχω συναντήσει. Γι αυτό οι κατασκευαστές ΦΩΝΑΖΟΥΝ μη μλέκετε αριστερή με δεξιά ράβδο.

Τωρα γινεσαι πιο κατανοητος. Από ότι καταλαβαινω δεν πρεπει να εχεις συναντησει ποτε ΚΑΝΕΝΑ AUDI 100 με ραβδους στρεψης! Μιλας ΓΕΝΙΚΑ, aren’t you? Η συμβουλη μου ειναι να μη μπλεκεις με παλιοεταιρειες, λεμε. Καλα εισαι εκει στα ρενω/σιτροεν, φιλτατε. Πληροφοριακα η δυσμοιρη η Audi εδινε μονο μια ραβδο και για τις δυο πλευρες (803 611 116 για τα sedan και 815 611 116 για τα Coupe S, απο μνημη παω ακομη καλα, ελπιζω!) και το μονο που ΦΩΝΑΖΕ η κακομοιρα η Αudi ηταν για ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των ραβδων στρεψης, όταν αυτές εβγαιναν εκτος προκαθορισμενων οριων!
7pas100 έγραψε: Όσο για το κόλπο με τις ελαστικές ροδέλες διάφορων παχών το εφάρμοζαν πολλοί άλλοι κατασκευαστές για να αντισταθμίσουν τις κατασκευαστικές αποκλίσεις των ελατηρίων. Άσχετο βέβαια με το θέμα μας όπως άσχετη ήταν η αναφορά σου στα αμορτισέρ τις Μονρόε που τροφοδοτούταν με αέρα, ήταν άφτερμάρκετ για δεκάδες μοντέλα αυτοκινήτων.

Για τα ειδικως σχεδιασμενα ελατηρια για τα γνησια BOGE αμορτισερ που εδινε η ιδια η Audi αλλα και αλλοι κατασκευαστες αμορτισερ εκεινης της εποχης, ως βελτιωση του «καθισματος» (συνεπεια χρονου και αλλων δεινων…) αυτων των 100σταριων , δεν το σχολιαζεις βλεπω.
Περασε η ωρα...
Να σαι καλα φιλαρακι, ωραια η αντιπαραθεση που εχουμε (ελπιζω να μπορει να μας παρακολουθησει και κανενας αλλος, χωρις να ζαλιζεται!), αρκει να μη μας στειλουν σε κανενα υποφορουμ με τιτλο «φροντιστηριακα μαθηματα φυσικης τριτης λυκειου» ! χαχχαχαχαχαχα

Τα λεμε,
Θεοδοσης

ΥΓ> Και τα σταρλετακια δεν ειχαν ραβδο παναρ; Δεν ξερω την τυφλα μου για αλλες κατασκευαστριες εταιρειες, αλλα νομιζω πως και εκεινα ειχαν τετοια ραβδο!
Άβαταρ μέλους
audicoupes1
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 26/05/08 23:55
Last Visit: 12/09/11 22:38

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό GeoKy » 30/07/08 2:38

Φιλος του πατερα μου, που ηταν Γερμανια, μηχανικος στο εργοστασιο της Αουντι μου ειπε οτι με κουρδισμα η αναρτηση ηταν ενταξει επι της ουσιας :iconcool:
Θα γίνουνε σημεία και τέρατα...
Εικόνα
ceci n'est pas une voiture - c'est un art de vivre :)
Εν κατακλειδι..
Άβαταρ μέλους
GeoKy
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2458
Εγγραφή: 02/09/07 13:45
Last Visit: 01/05/14 16:34
Τοποθεσία: Σερρες Θεσσαλονικη Λιβαδεια

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό 7pas100 » 30/07/08 6:43

Θεοδόση, μου αρέσει να κάνω τέτοιες κουβέντες ειδικά με ανθρώπους που αγαπάνε τα παλιά αυτοκίνητα, αλλά βλέπω ότι εσύ αφενός συνεχίζεις το ειρωνικό υφάκι και αφετέρου φαίνεται να σου λείπουν πολλά βασικά στοιχεία της τεχνολογίας υλικών ή να μπερδεύεις το χάλυβα με τη μαστίχα Χίου. Να σου επισημάνω κατ' αρχάς ότι τους όρους "μεγέθυνση ελαστικού ορίου", "διαδρομή μεταξύ θέσης ηρεμίας και θέσης ορίου ελαστικότητας", "η σταθερά Κ αλλάζει όταν τα υλικά δεχθούν μόνιμες παραμορφώσεις" και άλλα τέτοια δεν τους έχω συναντήσει ποτέ. (αν έχει σημασία έχω σπουδάσει μηχανολόγος).

Επίσης φαίνεται είτε ότι δε μπορείς να κατανοήσεις τα γραφόμενα σε ένα κείμενο, ή τη λειτοργία μίας ανάρτησης με ελατήρια και μίας άλλης με ράβδους στρέψης.

Τώρα εσύ που τα ξέρεις όλα ως διπλωματούχος αουντιλόγος, για πές μας τί συνέπειες έχει η τοποθέτηση του δεξιού αμορτισέρ σε ανάρτηση Audi 100 η οποία φοράει κανονικά το αμορτισέρ που εικονίζεται στα δεξιά?


Εικόνα
νταξανάιζντ
Άβαταρ μέλους
7pas100
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2971
Εγγραφή: 19/10/07 23:37
Last Visit: 19/07/14 6:41

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό D-Jet » 30/07/08 7:50

7pas100 έγραψε: Να σου επισημάνω κατ' αρχάς ότι τους όρους "μεγέθυνση ελαστικού ορίου", "διαδρομή μεταξύ θέσης ηρεμίας και θέσης ορίου ελαστικότητας", "η σταθερά Κ αλλάζει όταν τα υλικά δεχθούν μόνιμες παραμορφώσεις" και άλλα τέτοια δεν τους έχω συναντήσει ποτέ.


:hmmm:
Θεοδόση, για ρίχτα και ξανακόψε γιατί δε βγάζω νόημα... με απλά λόγια τι θέλεις να πεις, χωρίς να ανακατώσεις άουντι μέσα, να μπορέσουμε να το ψάξουμε από θεωρητικής πλευράς να δούμε αν ευσταθεί...
.. ___
./ ___ \
(O\ | /O)
Άβαταρ μέλους
D-Jet
4TF S2000 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 8596
Εγγραφή: 05/10/05 10:23
Last Visit: 22/07/14 18:03
Τοποθεσία: Umm el-Qa'ab

Re: Classic Audi Forum

Δημοσίευσηαπό audicoupes1 » 30/07/08 9:26

7pas100 έγραψε:Θεοδόση, μου αρέσει να κάνω τέτοιες κουβέντες ειδικά με ανθρώπους που αγαπάνε τα παλιά αυτοκίνητα, αλλά βλέπω ότι εσύ αφενός συνεχίζεις το ειρωνικό υφάκι και αφετέρου φαίνεται να σου λείπουν πολλά βασικά στοιχεία της τεχνολογίας υλικών ή να μπερδεύεις το χάλυβα με τη μαστίχα Χίου. Να σου επισημάνω κατ' αρχάς ότι τους όρους "μεγέθυνση ελαστικού ορίου", "διαδρομή μεταξύ θέσης ηρεμίας και θέσης ορίου ελαστικότητας", "η σταθερά Κ αλλάζει όταν τα υλικά δεχθούν μόνιμες παραμορφώσεις" και άλλα τέτοια δεν τους έχω συναντήσει ποτέ. (αν έχει σημασία έχω σπουδάσει μηχανολόγος).

Επίσης φαίνεται είτε ότι δε μπορείς να κατανοήσεις τα γραφόμενα σε ένα κείμενο, ή τη λειτοργία μίας ανάρτησης με ελατήρια και μίας άλλης με ράβδους στρέψης.

Τώρα εσύ που τα ξέρεις όλα ως διπλωματούχος αουντιλόγος, για πές μας τί συνέπειες έχει η τοποθέτηση του δεξιού αμορτισέρ σε ανάρτηση Audi 100 η οποία φοράει κανονικά το αμορτισέρ που εικονίζεται στα δεξιά?


Εικόνα


Δεν εχω κανενα ειρωνικο υφακι, και αν συνεχιζεις να το πιστευεις αυτο, καλυτερα να το σταματησουμε εδω! Εγω το ονομαζω ελαφρυ και καμια φορα αυτο-σαρκαστικο χιουμορ οπως και οταν ζηταω συνδρομη καποιου ειδικου (ακομη καλυτερα που εισαι εσυ ο ειδικος, κανε σε ολους μας εσυ μια πληρη και εμπεριστατομενη παρουσιαση για να μπορεσω (ΑΝ μπορεσω να τα βαλω μαζι σου...) να αντιπαρατεθω με στοιχεια... (μου ανοιξες μεγαλη δουλεια... αντε να ψαχνω τα επισημα Audi repair manuals και αλλα εντυπα...)
Αyway, το διπλωμα του αουντιολογου δεν στο δινει κανενας... το ειχεις, η δεν το εχεις.
Το quiz που μου θετεις μονο ως παντελως ασχετο το βρισκω με το θεμα μας. Αν ειναι ετσι, θα μπει το 2009 και ακομη δεν θα καταληξουμε πουθενα! Βαζοντας θεματα για να αποδειξει ο ενας ποσο περισσοτερο ΠΑΡΑ-μορφωμενος ειναι απο τον αλλον. Και μονο που το θετεις ειναι σα να θελεις να περασω απο εξετασεις γενικων γνωσεων και ειναι κατι που ξεφευγει απο μια απλη αντιπαραθεση αποψεων, γνωμων, και πραγματικων στοιχειων περι ελατηριων και την συμπεριφορα τους. Απο εσενα δεν δεχομαι να με εξετασεις για τα πραγματα που λατρευω και τα ξερω απο εξω και ανακατωτα. Κανενας εδω μεσα δεν δινει εξετασεις ουτε το φορουμ ειναι εξεταστικο κεντρο ελευθερων σπουδων (αν και εσυ μαλλον το βλεπεις και ως ιντερνετικο σταυρολεξο με το "ΒΡΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ") Παλι καλα που δεν μου εβαλες quiz για τους μηχανισμους εμπλοκης του DSG! Ειναι σπαζοκεφαλια για πολλους και για μενα εφιαλτης!

Αν συνεχιζεις να εχεις εσυ αυτο το υφος, λυπαμαι αλλα δεν θα συμετασχω σε κατι τετοιο.
Θεοδοσης
Άβαταρ μέλους
audicoupes1
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 26/05/08 23:55
Last Visit: 12/09/11 22:38

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Κλασικά και ιστορικά μοντέλα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες